26 Mayıs 2016 Perşembe

Value Proposition Canvas

Business model canvas içerisindeki 9 temel iş modeli elementlerinden Customer ve Value kısmına odaklanarak müşteri açısından değeri karşılayan unsurlar ile Ürün/Hizmetin ürettiği değerin müşterinin ihtiyaçlarına verdiği cevapları eşleştirir.

Bir ürün veya hizmetin en temel özelliği ihtiyaçları karşılamasıdır.
Müşteri Segmentinde ürün/hizmete duyulan ihtiyaca neden olan 3 unsur vardır.
Ürün/servis de bu 3 unsuru karşılamak zorundadır. Value Proposition Canvas (Türkçesine Müşteri Eksenli Katma Değer Modeli dersek anlamlı olur herhalde) ise ihtiyaç ve bu ihtiyacı karşılama şekillerini ilişkilendirir. (*) Bu unsurlar müşteri açısından şöyle ifade edilr

Kazanım (Gains): Müşterinin bir ürün veya servisten kazanımı ne olacak?
Acı (Pains) : Bu ürün veya hizmet müşterinin muzdarip olduğu hangi konuları ortadan kaldıracak.
Lüzum (Customer Jobs): Ürün veya Müşterinin ihtiyaç duyduğu bir işini görecek mi?

Ürün ihtiyacı doğuran bu unsurlara ne kadar çok karşılık verir ise o kadar çok değer önermiş demektir.

Müşteri Eksenli Katma Değer Modeli

(*) : https://strategyzer.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder